12 березня відбулося перше засідання робочої групи щодо розроблення міської цільової програми розвитку річок та маломірного судноплавства у місті Миколаєві до 2023 року.

У ході засідання взяли участь представники Миколаївської міської ради, приватних та комунальних установ, громадськість.

У вступному слові перший заступник Миколаївського міського голови Віталій Луков, висловив зацікавленість у розробці цільової програми розвитку річок та маломірного судноплавства, як такої, що представляє актуальний інтерес для розвитку Миколаєва. Одним із інструментів для вирішення напрацьованих робочою групою питань, запропоновано налагодження комунікації із народними депутатами України та стейкхолдерами.

Розуміючи необхідність детального обговорення проекту Програми, слово взяла директорка Департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради Тетяна Шуліченко, яка проінформувала про стан проведеної роботи в даному напрямку.

«Починаючи із 2018 року, представниками влади, консалтингових організацій та бізнесу було підготовлено перелік документів, зокрема, розроблено та прийнято на сесії Миколаївської міської ради Рішення №56/71 «Про затвердження Концепції розвитку річок та маломірного судноплавства у місті Миколаєві на 2019-2030 рр.»», – зазначила Тетяна Шуліченко.

Співдоповідачем Тетяни Шуліченко виступив представник Громадської ради при Державній регуляторній службі України Валерій Вєтров. В своїй доповіді він повідомив, що основними завданнями перед робочою групою виступають напрацювання ініціатив, щодо створення умов для розвитку малого судноплавства річками Миколаєва та забезпечення належних умов для відпочинку на воді. Валерій Вєтров навів статистичну інформацію, зокрема, відповідно до якої Миколаїв має берегову зону протяжністю 137 км, на міському відрізку лінії існують 8 човнових кооперативів на яких відпочивають більше 2000 сімей миколаївців.

«Проведення дозвілля на воді, рибалка, катання на човнах та яхтах по Південному Бугу та Інгулу – це багаторічна традиція мешканців Миколаєва. Розвивається дитячий та юнацький парусний спорт, створюються об’єкти з комплексом сучасних послуг для населення (ресторани, басейни, ігрові та концертні майданчики, готелі), проведено реконструкцію зони «8 причал», відновлюється річкове пасажироперевезення. А в цей же час в Миколаєві відсутня комплексна цільова Програма розвитку річок і маломірного судноплавства», – зазначив Валерій Вєтров.

Вихід із даної ситуації було запропоновано знайти за допомогою якісних напрацювань даної робочої групи.

Під час засідання, також було означено декілька основних напрямків, зокрема, екологія та безпека на воді. Щодо першого, Валерій Вєтров анонсував засідання Круглого столу за участю представників Реанімаційного Пакету Реформ на якому разом із стейкхолдерами будуть напрацьовані основні аспекти та розглянуті шляхи вирішення даного питання.

Щодо безпеки на воді, зазначено, що важливо знайти засоби для відновлення рятувальних постів, адже на разі частково функціонує тільки один, а при виникненні надзвичайних ситуацій рятувальникам доводиться міськими дорогами вести плавзасоби для подальшого порятунку людей. Статистика потопельників в Миколаєві є невтішною, а підвищення уваги до безпеки на воді зможе змінити цю ситуацію.

Актуальною також є необхідність проведення ревізії всієї берегової лінії та фіксування її в проекті Генерального плану Миколаєва.

Виконавчий директор Центру Підтримки Бізнесу Артем Ващиленко зазначив, що в Миколаєва, на жаль, ще немає Стратегії розвитку міста, але вже є Концепція розвитку річок та маломірного судноплавства, в якій визначено, що Миколаїв розвивається і в пріоритеті ріки.

«Безумовно є речі, які не в компетенції міського управління, починаючи від обласного порядку, який регулює маломірне судноплавство, для змін в який необхідно спільно працювати із депутатами Миколаївської обласної ради. Але генерувати подібні зміни необхідно залучаючи представників професійного середовища. По деяким нормативним документам необхідно працювати із народними депутатами України, адже в більшості випадків місто турбують процедури, які регулюють водний транспорт та суднобудування, а це в їх компетенції. Для Миколаєва – це політичне питання, яке засновано на історичній спадщині, як кораблебудівного та суднобудівного міста», – підкреслив він.

Підсумовуючи результати першого засідання робочої групи було встановлено наступні терміни:

• напрацювати проект змін до обласного порядку регулювання маломірного судноплавства та викласти його у зверненні до Миколаївської обласної ради – протягом двох тижнів;
• щотижневі зустрічі робочої групи (орієнтовно кожної п’ятниці), для інформування, щодо проведеної роботи та постановки задач;
• проект комплексної цільової Програми розвитку річок та маломірного судноплавства у місті Миколаєві до 2023 року повинен бути поданий на розгляд червневої сесії Миколаївської міської ради 2021.

Довідка:

2018 рік – група підприємств, що займаються в галузі судноремонту, будівництва суден, сервісного обслуговування разом із науковими та консалтинговими установами, зокрема, Центром Підтримки Бізнесу, об’єдналися задля формування кластера морського сервісу – інструменту співпраці в морській сфері.

20 грудня 2019 рік – сесією Миколаївської міської ради прийнято Рішення №56/71 «Про затвердження Концепції розвитку річок та маломірного судноплавства у місті Миколаєві на 2019-2030 рр. (https://mkrada.gov.ua/documents/33247.html)

серпень 2020 року – створено Морський кластер України, як об’єднання юридичних осіб приватного права для сприяння розвитку морської економіки України, а також захист їх прав та законних інтересів (https://maritimeukraine.com).

12 березня 2021 – перше засідання робочої групи щодо розроблення міської цільової програми розвитку річок та маломірного судноплавства у місті Миколаєві до 2023 року.

Поділитися на facebook
Поділитися на linkedin
Поділитися на twitter
Поділитися на vk
Поділитися на whatsapp
Поділитися на telegram
Поділитися на skype
Поділитися на email
Поділитися на odnoklassniki
Підписатись на оновлення сайту
Loading