Перша онлайн-конференція «Ведення бізнесу в умовах COVID-19»

29-го квітня 2021 року відбулась онлайн-конференція «Ведення бізнесу в умовах COVID-19» основним завдання якої було надати інформацію про наявні інструменти та програми підтримки МСП, обмінятися новинами про поточні обмеження, отримати інформацію з перших рук про бізнес в умовах пандемії COVID-19.

Відкрив онлайн-конференцію Артем Ващиленко, Голова Наглядової Ради Мережі Центрів Інформаційної Підтримки Бізнесу, який подякував міжнародним партнерам за можливість реалізації даної ініціативи на території південних областей. Зазначив, що проєкт COVID-19 Бізнес-клініка в Миколаєві  реалізовуватиметься у співпраці з органами місцевої влади Миколаївської, Одеської та Херсонської областей, що забезпечить максимальне охоплення цільової аудиторії, а також дозволить оперативно отримувати зворотній зв’язок від підприємців на діючі заходи обмеження та ефективність доступних програм підтримки.

Микола Марінов, заступник голови Миколаївської обласної державної адміністрації, зазначив, що у зв’язку із пандемією влада вимушена приймати жорсткі та непопулярні заходи, обмеження діяльності, які впливають на бізнес, водночас стосовно допомоги на яку очікує бізнес, то передбачено:

Тетяна Шуліченко, директорка Департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради, надала узагальнюючу інформацію про наявні види підтримки, що мають місце у місті Миколаєві. Так, Миколаївською міською радою та виконавчим комітетом приймалися звернення до органів державної влади щодо підтримки підприємців під час карантинних обмежень. У 2020 році затверджено програму із запобігання поширення коронавірусної хвороби на території міста Миколаєва. Розроблено Програму розвитку малого та середнього підприємництва до 2023 року (Посилення просування місцевого бізнесу шляхом проведення місцевої кампанії «зроблено в Миколаєві»). Затверджено Програму розвитку туристичної галузі міста до 2023 року (формування і розвиток в м.Миколаєві високоефективної та конкурентоздатної туристичної галузі). Розробляється Програма розвитку річок та маломірного судноплавства (реалізація пріоритетних напрямків розвитку міста Миколаєва, як центру судноплавства та яхтового туризму; залучення інвестицій та активізація ринку послуг у сфері внутрішнього водного транспорту; розвиток промислового потенціалу в будівництві та ремонту маломірних суден; формування сучасної берегової інфраструктури).

Аліна Стрілець, фахівець Export Promotion Office, зазначила, що офіс з просування експорту допомагає компаніям перейти від разових експортних контрактів до системних довгострокових продажів та надає онлайн послуги для експортерів, а саме:

  • Освіта для експортерів (вебінари, освітні програми та події);
  • Аналітика та дослідження (країни та ринки, секторальні огляди, гайди, послуги для альянсів);
  • Експортний консалтинг;
  • Пошук партнерів (каталог українських експортерів – безкоштовний онлайн сервіс);
  • Дія Бізнес.Експорт

Важливо, що послуги Офісу з просування експорту для бізнесу є безкоштовними.

Ольга Раку, керівниця проєкту COVID-19 Бізнес-клініка в Миколаєві, заступниця директора Центру Інформаційної Підтримки Бізнесу м. Миколаїв представила доступні інструменти підтримки, що працюватимуть для малого та середнього бізнесу в рамках проєкту, та якими вже зараз можуть користуватися підприємці: «COVID-19 Бізнес-клініки створені, щоб підтримати підприємців у боротьбі з викликами пандемії, подолати її наслідки,  забезпечити стійкий розвиток свого бізнесу та стати лідером галузі. Бізнес-клініка в Миколаєві функціонуватиме протягом наступних шести місяців, пропонуючи підприємцям широкий спектр безкоштовних онлайн та офлайн послуг, серед яких короткі індивідуальні консультації, бізнес-тренінги та воркшопи від кращих експертів України, щомісячні конференції з відповідями на актуальні та нагальні питання підприємців та ваучери на поглиблені бізнес-консультації. А ще бізнес-ресурси, сервіси та можливості для МСБ, що працюють в Україні та повна інформаційна підтримка МСП. Скористатися можливостями COVID-19 Бізнес-клініки (зареєструватися на захід чи навчальну програму, консультацію, завантажити бізнес-ресурси, відправити запит на ваучер, ін.) допоможе створена веб-сторінка проєкту COVID-19 Бізнес-клініки, а також розроблений офіційний чат-бот Проєкту для зручної комунікації, що працюватиме в форматі 24/7. Керівниця проєкту закликала підприємців активно користуватися всіма доступними для них можливостями та інструментами підтримки. Детально ознайомитися з можливостями COVID-19 Бізнес-клініки в Миколаєві можна на сторінці проєкту https://bc.biz.mk.ua/ ; або ж у чат-боті проєкту https://t.me/bcbizbot».

Дмитро Оборонько, директор Миколаївського обласного центру зайнятості, зазначив, що допомогти бізнесу та роботодавцям, зберегти робочі місця та сприяти легалізації праці – основні завдання, які стоять перед командою МОСЗ.

Вікторія Губіна, начальниця відділу організації надання послуг роботодавцям Миколаївського обласного центру зайнятості: «підтримка забезпечується ґрунтуючись на ст. 47 Закону України «Про зайнятість» та Постанови КМУ №74 «Про затвердження порядку надання допомоги по частковому безробіттю». Метою реалізації яких є збереження існуючих робочих місць та соціальна підтримка працівників в період дії карантину шляхом надання допомоги по частковому безробіттю. Станом на 29 квітня 2021 року до Миколаївського ОЦЗ звернулися 6 роботодавців, які подали пакети документів на отримання допомоги по частковому безробіттю. Прийнято 6 позитивних рішень, щодо виділення коштів роботодавцям для здійснення виплат по допомоги по частковому безробіттю на суму 782,8 тисяч гривень. 138 працівників отримають допомогу у зв’язку із втратою ними частини заробітку. Для допомоги по частковому безробіттю для Миколаївського регіону на І півріччя 2021 року виділено 3,3 млн. грн., з яких вже замовлено 782,8. Пакет по отриманню допомоги по частковому безробіттю мінімальний: заява від підприємства, за визначеною формою; копія Наказу про зупинення виробництва завірений належним чином; відомість про працівників, саме на тих працівників з якими роботодавці на момент подання документів є трудові відносини. Роботодавець має право звернутися за допомогою протягом 6 місяців з моменту зупинення діяльності. Однією з умов є сплата Єдиного соціального внеску (ЄСВ) 6 місяців до дати зупинення виробництва. Допомога по частковому безробіттю розраховуються із розміру двох третин тарифної ставки окладу працівників встановленого на виробництві, за кожну скорочену годину, але сума обмежується прожитковим мінімумом (на даний час 2270 грн). Допомога по частковому безробіттю виплачується на весь період карантину, якщо роботодавець не відновлює в цей час своєї діяльності і ще 30 календарних днів після офіційного його припинення. Якщо виникають питання необхідно звернутись до місцевого центру зайнятості.

Роман Зінченко, співзасновник Української мережі енергетичних інновацій Greencubator та Катерина Залєвська проінформували про можливості та перспективи «зеленої індустрії» в Україні. Так, Greencubator розробляє та реалізує програми для зміцнення екосистеми «зелених» інноваційних та прискорення низьковуглецевого розвитку.

Основними напрямками уваги Greencubator є такі:

  • Кліматичні інновації та підтримка зеленого підприємництва.
  • Сталі інновації для громад.
  • Дослідницькі та консультативні послуги.
  • Освітні проєкти.
  • Консультації щодо розвитку політик.

Команда є  адміністратором проєкту Європейського банку реконструкції та розвитку який фінансується ЄС та називається «Кліматичні інноваційні ваучери». Програма розрахована на малий та середній бізнес, який впроваджує і розробляє екологічні інновації. Компанія-бенефіціар зможе сокристатися ваучером для компенсацції 75% витрат на розробку різних видів екологічних інновацій. Більш детально про умови можна ознайомитись на сайті проєкту https://climate.biz/.

Наступна онлайн-конференція запланована на 27 травня, акцент якої буде зроблений на інструментах підтримки МСП Херсонської області.

 

 

Захід організований Центром Підтримки Бізнесу, в рамках ініціативи COVID-19 БІЗНЕС-КЛІНІКИ проєкту «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини, і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.

 

Поділитися на facebook
Поділитися на linkedin
Поділитися на twitter
Поділитися на vk
Поділитися на whatsapp
Поділитися на telegram
Поділитися на skype
Поділитися на email
Поділитися на odnoklassniki
Підписатись на оновлення сайту
Loading